ikona objektyOBJEKTY

služby, kultura, zdravotnictví ...

ikona dopravaDOPRAVA

individuální a hromadná

ikona zelenZELEŇ

zahrady, parky,
stezky

ikona mapaMAPA

systém zobrazení objektů na mapě

CZ / EN

Jednání Pracovní skupiny pro jednotnou metodiku mapování a kategorizace přístupnosti prostředí 4. října 2022

ZÁPIS

online (administrátor POV)

úterý 4. října 2022, 10:00 – 12:00

PROGRAM:

  • Metodické postupy vyhodnocování a kategorizace přístupnosti zastávek veřejné hromadné dopravy – 2. část Jan Tomandl a Kateřina Novotná (Pražská organizace vozíčkářů)
  • Aplikace Disway Trails Milan Novotný (Disway)
  • Metodika uplatňování principů univerzálního designu a celoživotního bydlení v bytové výstavbě Jan Tomandl (Pražská organizace vozíčkářů)
  • Diskuze, různé

SEZNAM ÚČASTNÍKŮ:

Antonovičová Milena

Carbol Pavel, Opavskem bez bariér, z.s.

Novák Petr, Ministerstvo pro místní rozvoj

Novotná Kateřina, Pražská organizace vozíčkářů, z. s.

Prager Michal, Pestrá, o.p.s.

Rossi Eva, Magistrát města Olomouce

Řičica Jakub, CZEPA

Spáčil Robert, MD

Tomandl Jan, Pražská organizace vozíčkářů, z. s.

Václavková Eva, NIPI, o. p. s.

Zamastilová Romana, Česká abilympijská asociace

Zezulová Jana, ELSA ČVUT

Administrativní úkony spojené s fungováním PS:

  • zápis z minulého jednání schválen

Metodické postupy vyhodnocování a kategorizace přístupnosti zastávek veřejné hromadné dopravy – 2. část:

  • Metodické postupy vyhodnocování a kategorizace přístupnosti zastávek veřejné hromadné dopravy – 2. část
  • Kateřina Novotná a Jan Tomandl předložili návrh Metodiky kategorizace přístupnosti zastávek VHD se třemi kategoriemi
  • hlasováním bylo pozměněno:

Kategorie přístupná

  • šířka nástupiště v místě nástupu min. 200 cm (původně navrženo 170 cm)
  • místní zúžení průchozího prostoru (např. kolem sloupu veřejného osvětlení, označníku, koše) je min. 90 cm – doplněno formulací: místní zúžení průchozího prostoru směrem do vozovky je min. 115 cm (zahrnuje bezpečnostní odstup)

                Kategorie částečně přístupná

  • šířka nástupiště v místě nástupu min. 170 cm (původně navrženo 150 cm)
  • výška svislé překážky (například obrubník) je max. 5 cm (původně navrženo 4 cm)
  • místní zúžení průchozího prostoru (např. kolem sloupu veřejného osvětlení, označníku, koše) je min. 80 cm – doplněno formulací: místní zúžení průchozího prostoru směrem do vozovky je min. 105 cm (zahrnuje bezpečnostní odstup)
  • příčný sklon nástupiště je max. 4 % (původně navrženo 6% cm)
  • finální materiál je součástí přílohy, připomínky lze zaslat nejpozději do 18. 10. 2022

Aplikace Disway Trails:

  • Milan Novotný omluven, bod přesunut na příští jednání PS

Metodika uplatňování principů univerzálního designu a celoživotního bydlení v bytové výstavbě:

Diskuze, různé:

  • Romana Zamastilová upozorňuje na problematiku samozavíracích zařízení u dveří
  • debata o opatření v rámci Národního plánu podpory rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením – opatření 2.1.2. a 2.1.3. 2.1.4 provést analýzu přístupnosti všech budov ve vlastnictví a pronájmu gestora (všechny resorty, UV), zveřejnění informací a vytvoření plánu zpřístupnění do roku 2025

Jednání Pracovní skupiny pro jednotnou metodiku mapování a kategorizace přístupnosti prostředí je realizováno za přispění prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj.